Alchymie

Alchymie pracuje s kombinováním správných ingrediencí. Napodobuje se různými jedlými přísadami, od džusů po koření. Lektvary pak mají na sobě papírek. Po vypití lektvaru musíš tento papírek přečíst.

POZOR: Mohou se zde vyskytnout alergeny, proto pokud víš, že máš alergii, lektvar naoko vypij, přičemž jej vyliješ za sebe, a pak hraj dál, jakoby byl vypitý.

"Být alchymistou zní jako spousta nudného studia, že? No dobře, ano, můžete strávit roky studiem na nejlepších školách, pak další roky učednictvím v zaprášeném sklepě náhodného Mistra alchymisty, který ve Vás rozdmýchává pocit méněcennosti nebo… nebo můžete přeskočit od úspěšného studia k experimentální alchymii! Mnohem více zábavy a možnost nových objevů na dosah ruky!


Ano, může se stát, že na Vás budou trošku koukat skrz prsty, pokud nějaký dobrovolník utrpí drobné psychické či fyzické trauma, možná se budete muset přesunout do osvícenějších končin, ale poznávání světa je přece součást sebevzdělávání. 


Znáte byliny nebo je chcete znát? Zajímá Vás čeho všeho lze smícháním ingrediencí v jednotnou tekutinu dosáhnout? Nebojíte se trochy pokusného ochutnávání? Pak je alchymie obor pro Vás!" 


Vaše Mistryně Alchymistka

Počet alchymistů není omezen. Před hrou každý dostane jeden ze základních receptů. Během hry je možné další recepty najít a využít (v souladu s postavou, samozřejmě).

Každý, kdo chce hrát alchymistu, si může (a měl by si) přinést vlastní alchymistické pomůcky. Na hře bude také dostupný (za malý herní poplatek) přístup k veřejnému alchymistickému stolu. Tvorba lektvaru vyžaduje reálnou přípravu dryáku v ampulkách a někdy i na ohni. 

Ingredience lze koupit nebo najít na herní ploše. Kromě ampulek s již extrahovanými ingrediencemi (mají vlastní štítek s popiskem) lze najít byliny, ze kterých je možné ingredience extrahovat. Která bylina extrahuje kterou ingredienci lze zjistit několika způsoby - zkusit tuto informaci vytáhnout ze znalé osoby nebo metodou pokus/omyl. Byliny je možné prostě jen prodat, ale prosím, nesbírejte je, pokud není Vaše postava (v souladu se svojí historií) schopná poznat bylinu od běžného plevele.


V obou případech je ale papírek na lektvaru zapečetěn. Po jeho vypití se část s pečetí strhne a postižený si přečte, jaký měl lektvar efekt. Reálný efekt lektvaru lze tedy zjistit až poté, co se vypije. Správný postup vždy vyprodukuje stejný efekt; nesprávný může mít řadu vedlejších efektů.

Cvičený alchymista se správným nástrojem bude moct otevřít lektvar a vybrat si jednu kapku. Tuto kapku může čichat, ochutnat s zkoumat barvu bez postižení efektu. Pak dle svých znalostí může zkusit odhadnout, jaký lektvar to může být.

Příklad

Jako alchymista znám nějaké recepty, ale od obchodníka koupím nový recept pro lektvar schopný léčit otrávení. Čtu, že potřebuji převařit vodu, odlít 1dl, dát do něj lžičku zeleného barviva, zamíchat a pak přidat lžičku citrónové šťávy. Seženu si správné nádoby i suroviny, pokračuji podle receptu a výsledný mix odliju do ampulky, kterou zakorkuju.

S ampulkou jdu za Mistrou Alchymistkou, které podám ampulku a řeknu/ideálně ukážu recept. Podávám ampulku, Mistra Alchymistka zhodnotí barvu a postup dle své tabulky a na lektvar mi dá zapečetěný papírek na provázku, plus další papírky do zásoby. Lektvar beru a spokojený odcházím prodat můj výtvor.

Možnost 1: Po hodině od nákupce zjistím, že recept fungoval a cíl byl uzdraven od jedu. Své poznatky si zapisuji a zjistil sem, co mám hledat u protijedu i jak jej vyrábět. Poněvadž jsem alchymista, příště, až uvidím zelenkavý lektvar, mohu říct, že pokud byl připraven stejným postupem, bude to určitě protijed. Můžu si také od orga vyžádat pár papírků pro další výrobu tohoto úspěšného pokusu.

Možnost 2: Po hodině se dozvím, že lektvar neměl účinek a naopak způsobil nevolnosti. Tím pádem vím jen, že recept na lektvar nedělá to, co má, ani zda-li by měl stejný efekt i podruhé.