Lov

Lov je z velké části o RP. 

V lese bude rozmístěných několik látkových pytlíků různé velikosti. V nich budou suroviny/odměny. Pytlík musí lovec z dálky alespoň 5m zasáhnout šípem.

Postavy, které nevědí lovit, stopy i pytlíky ignorují.

Pokud lovec nezasáhnul a kořist mu utekla, pytlík od toho momentu ignoruje (cca na hodinu). Pokud zasáhnul, může si pytlík vzít. Uvnitř nalezne suroviny, které se používají pro jiné věci ve vesnici, jako písařství, alchymie nebo zásobování hospody. 

Pokud loví dva, max. tři lovci společně, musí se všichni plížit a všichni si musí držet odstup od kořisti – alespoň 5m. Jeden šíp mohou ale vystřelit všichni najednou. Pokud zasáhne alespoň jeden z nich, kořist ulovili. Jinak musí pytlík ignorovat všichni.

V průběhu akce mistr lovec informuje ostatní lovce o plánovaném honu. Lovit se bude jedno větší, často nebezpečné zvíře, podle stop, které zanechalo. Kořist je větší, ale riziko také.

Příklad lovu

Jako lovec vyrážím do lesa. Na stromě a na zemi vidím stopy, které následuju pár minut hlouběji do lesa. V dálce vidím pytlík. Zpomaluji, začínám se plížit, případně ostatním potichu ukazuju pytlík v dálce. Pohybuju se za stromy a přiblížím se, ale max. na 5 metrů. Odtud pomalu natahuji šíp a vystřelím.

Pokud jsem netrefil, pytlík odteď ignoruju a hrám, že moje kořist utekla. K tomuto pytlíku se vrátím až cca o hodinu. Pokud jsem zasáhnul, přicházím a vybírám z něj suroviny, které si nechávám u sebe. Pytlík beru taky.

Všechny suroviny jsou herní předměty, tedy se vracím do vesnice a hledám kupce, který by o ně měl zájem, popřípadě, pokud to dokážu, si je zpracuju sám.

Na hře funguje mechanika používající pasti na myši.

Neznamená to, že past vás fyzicky chytí, jen bude poblíž a něco ji spustí. Pro vás je klíčový zvuk cvaknutí.

Ten, kdo je nejblíže k pasti, když se spustí, je imobilizován a dostává lehké zranění na končetinu, kterou ji spustil. Pak musí hráč zůstat stát na místě, může však volně používat ruce a tělo.

Pokud vzniknou nejasnosti, který ze dvou lidí je blíž, jsou imobilizovaní OBA DVA HRÁČI. Nit se nemusela přetrhnout, klíčové je cvaknutí pasti.

Z pasti sa může hráč dostat tím, že bude držet obě dlaně na zemi nebo RP oběma rukama hrát vytahování se z pasti a přitom si počítat do 10. Pokud tak spraví bez přerušení, je volný.

Každý hráč, který je herně schopen nastavit past, dostane na začátku hry nit a pár pastí, ale během hry si další bude muset herně sehnat, koupit nebo recyklovat z nalezených použitých pastí.

Příklad pastí 1 – lovec

Najdu správné místo, kam chci dát past. Pravděpodobně jsou to 2 stromy blízko sebe nebo jiný užší průchod, abych měl jistotu, že cíl projde tím směrem.

Natáhnu nit s pastí, kterou schovám ze zorného pole cesty (druhá strana stromu, pod listím, nebo jiné nenápadné místo; hlavní je, aby měla prostor cvaknout a aby nehrozilo, že někomu cvakne prst). Následně odcházím a vracím se až později, když mám pocit, že past již bude spuštěna, nebo se schovám a čekám.

Jestli najdu svou nebo jinou past přetrhnutou, mohu si ji i nit vzít a znovu ji použít. Pokud najdu nastraženou past, můžu se pokusit past zneškodnit – pokud ale cvakne, nejen, že jsem imobilizován, ale past mi způsobila zranění na rukách.

Příklad pastí 2 – lovený

Procházím lesem a najdu zvláštně vypadající místo. Rozhodnu se ho prozkoumat, ale během přiblížení se slyším cvaknutí pasti. Zastanu a zůstávám stát na místě. V tom momentě na mně někdo zaútočí – nemůžu zvednout chodidla ze země, ale tasím meč a bráním se.

Spolu s posilami útočníka zaženeme a já mám čas věnovat se pasti. Začínám hrát vysvobozovaní se (např. jako z medvědí pasti) a počítám si v hlavě do 10. Napočítám a jsem svobodný, pokračuji tedy dál. Nevím ale nic o pastech a tedy ji nechávám tam, kde je.