Politika

Karamosu vládne politická hra mnohých stran. Všechny jsou si vědomy, proč se hraje a vědí, že je to nejjednodušší způsob, jak udržet pořádek.

Teokracie

Církev sídlí ve Vaenaru. Ovládá jak vybírání daní, tak hlavní soudy, vězení a bezpečnost hlavního města. Z církevních chrámů (reálně spíše paláců) jsou vydávány oficiální dekrety a rozhodnutí o kultuře, náboženství, magii a obchodu. Reálně církev ovládá jen náboženství, i přesto ostatní odvětví spolupracují a hrají pro Vaenar toto divadlo. Je totiž mnohem jednodušší udržovat dobré vztahy a čerpat z pozice moci, když zodpovědnost a finanční tíha padá na církev. Každé velké město a odvětví má proto ve Vaenaru své zástupce a nekonečné porady jsou proto na denním pořádku.

Šlechta

Nejsilnější šlechické rody vznikly z potomků Vaenových oblíbenců během Věku jednoty. Každý rod hodný řeči má vliv na alespoň jedno odvětví, pokud ne v celém Karamosu tak minimálně ve více městech. Jejich pozice je proto napůl dědičná a napůl opřená o reputaci - jak obchodní, tak vyjednávací ve Vaenaru.

Nejznámějším rodem jsou Vilványiovci, potomci Markuse Vilványiho, nejslavnějšího Vaenova vyvoleného a muže, kterému se připisuje zásluha ve vystavění Ostaru.

Další známé rody jsou například Angerbach z Vaenaru (diplomatické postavení), Siglar ze Sinue (mořeplavci a stavitelé lodí) nebo Paellin z Morhainu (hazardéři a vinaři).

Obchod

Všechny obchodní cesty v Karamosu vedou do Ostaru. Člověk se nemusí správně narodit, aby měl šanci být slyšen. Dostatečně velké společnosti nenechají budoucnost svého obchodu na náhodě - dosadí rádce do Vaenaru a spřátelí se se správnými šlechtickými rody. Až na pár výjimek jako okolí města Morhain jim to zabezpečí postavení a výhodnější podmínky jak v obchodování, tak v daních.

Nejznámější obchodníci sídlí v Ostaru, avšak velké společnosti se najdou i v Sinue (přístav na západě) nebo v Rhûně (hraniční město na východní hranici). Prodávají všechno od plodin přes kožešiny, lektvary a krystaly, až po nelegální otroky a pašované relikvie jiných náboženství (znovu, specifika severního města Morhain).

Magie

Možnost pracovat myslí dává mágům velkou míru samostatnosti. Ve Falinoru se mohli spokojeně separovat. Jejich historie provázanosti s církví jim však dala možnost sáhnout po vyšší politice. Své nové absolventy z univerzity posílá do všech koutů Karamosu, od malých vesnic po šlechtické dvory. Tam vyučují šlechtice, léčí nemoce a pomáhají rozvoji kultury. Nepřímo však šíří pozitivní náhled na magii a tím zlepšují pozici Falinoru u běžného lidu.

Oficiálně Falinor úzce spolupracuje s Vaenarem - v posledních letech je však víc otevřeně cítit dlouhodobé rozpory mezi tím, jak a kým by měl být Karamos veden.

Hranice

Existují další hlasy, které nemají velkou moc ani finance, ale i přesto jsou vnímány s velkým respektem. Jsou to rody nebo města, která dohlížejí na hranice Karamosu s jinými národy. Na západě je to Sinue, přístav, který spravuje celé západní pobřeží. Na východě je to Rhûna, město na okraji průsmyku vedoucího do východní pouště. Na severu je to hlavně rod Tiil, který sídlí v poslední velké pevnosti, Mersandal, před severními pláněmi.