Boj a zranění

Pravidla boje

Bojově to bude plný ŠATRH. 

Útoky nesmí být vedeny na hlavu, krk ani rozkrok

Stane se, že při pohybu v boji sem útok dopadne. Proto jsou důležité ty batvaty. Rozkrok a krk člověk rozdýchá, ale je na přijímajícím hráči, jestli si zásah na tyto místa uzná.

Platí klasické pravidlo STOP.

Toto je okamžité přerušení hry a povinné přivolání orga. Všichni hráči s okolí musí zastavit, upozornit ostatní na to, že zazněl STOP a čekat, než se hra ORGEM znova nespustí. Použít STOP je povoleno jen v případě, že někdo utrpěl fyzickou újmu nebo dospěl do stavu, kde nemůže pokračovat ve ztvárnění postavy. Každé použití bude kontrolováno.

Hráči NEMAJÍ právo zastavit hru, protože si protivník neuznává zásahy.

Musí se chovat, jakoby mu nic nedělali. Na druhé straně si je však každý povinen platné zásahy počítat. Pokud má hráč pocit, že jeho protivník podváděl, ať se PO DOKONČENÍ SCÉNY dostaví za hlavním orgem a situaci mu popíše, aby se mohla vyřešit.



Zbraně musí být schváleny při registraci.

Musí vypadat dobře – pak na ně dostane hráč označení.

Masy izolepy kolem neforemné karimatky, zbraně schopné zlámat kosti, nožíky vypadající jako prkénka na krájení a podobné ohavnosti spolu se zbraněmi, které neprojdou registrací z jakéhokoliv jiného důvodu, budou odloženy u organizace až do konce hry. Pokud se bojíš, že ti ji ztratíme, nenos si ji.

Zranění

Zranění si hráč musí uvědomit přiměřeně k jeho zdroji. Není přesně kategorizované a neurčuje jaká zbraň dává jaké zranění – to musí každý usoudit podle konkrétního zásahu. I dýka umí smrtelně zranit a i obouruční meč umí jen škrábnout.

Tímto pravidlem si umíš obhájit i neuzávání "kydlení" – jestli tě protivník "kydlí" dvouručním mečem, jednoduše si to uznáš jen jako "povrchová" zranění. Aby to bylo smrtelné, musí tě seknout s nápřahem.

Typická zranění

I když je každé zranění individuální, zpravidla spadá do jedné z následujících kategorií

Nejhorší zranění se vám stane, pokud nezaplatíte účet v hospodě! -Poslední, kdo se o to pokusil

Nejdůležitější na zraněních je uvědomit si, že se jim chce každý při smyslech vyhnout, nesou s sebou velkou bolest a jejich léčení dlouho trvá. Ano, jsou způsoby, jak je vyléčit rychle nebo okamžitě, ale nejsou běžně dostupné a pro běžnou postavu bude těžké zranění často reálně znamenat postih do konce dne. Měj to na vědomí, když budeš příště přemýšlet, jestli se chceš zapojit do bitvy jen proto, že se něco děje.

Jestli postava padne na zem, neznamená to konec boje. 

Každý má právo zvednout ruku a zakřičet “vzdávám se” herně. Pokud chce protivník nadále sekat, měl by své údery ztlumit. Hra však stále pokračuje, pokud se postava opravdu vzdává, měl by hráč svou zbraň odhodit a dát se do bezbranné pozice (např. na kolena s rukami nad hlavou). Pokud jej přesto zabijí, nebude se vztekat, ale zahraje svou smrt.

Smrt

Postava, která zemře, zůstává na pár minut ležet na zemi.

Nechá možnost jiným, aby jí prohledali, a leží tam, i když odejdou – krátce po nich se může objevit někdo další. Když přešlo alespoň 5 minut a zároveň není nikdo kolem, může se mrtvý zvednout a s oběma rukami nad hlavou se po hranici herní zóny vrátí do knihovny k hlavnímu orgovi. 

A co potom?

Po nějaké pauze, která může mít mnoho podob, dostane hráč novou postavu. Ta ale nebude mít úkoly, takže má možnost si do aukce ještě vydělat, ale má to těžší.

Každý hráč dostane na začátku hry prsten, který u sebe nosí mezi neherními věcmi. Pokud postava někoho zabije, prsten si nasadí, a nemůže ho až do smrti postavy nijak sundat.

Zabití

Zabití je nejhorší prohřešek vůči bohu Vaenovi.

Bude tedy na hře přítomné, ale bude mít na vnímání postavy permanentní následky. Každá postava by se měla vyhnout zabíjení, pokud stačí nepřítele porazit a uvěznit nebo ponechat stráži.

Prsten, který se objeví na ruce vraha je božským trestem Vaenovým.

Logika pro rozhodnutí, jestli postava někoho zabila:

Je jedno, zda byl zabitý člověk sám vrahem, prsten si i přesto nasadíš. Naopak, při léčitelství není možno omylem člověka zabít - pokud umírá a léčení se nepovedlo, umírá dál.

Zbraně a zbroje

Povolené rozměry zbraní 

(max. měřitelný, včetně rukojetě)

Zajímá nás i váha zbraně, meč nemá 300 g ani 3 kg. Navíc kladiva i sekery nesmí mít vyvážení sportovního rapíru!

Nemáme povolené ŽÁDNÉ bodné zbraně, tedy ani kopí

Pokud máš výjimečně netradiční zbraň, ozvi se pro jistotu organizaci.

Zbroje chrání!

Zbroje neposkytují absolutní imunitu - Například dobrý zásah mečem do kroužkové zbroje možná nezpůsobí vážné zranění, ale povrchové zcela jistě ano.

Naopak do jisté míry chrání proti všemu - prošívanice může zmírnit letmý zásah mečem, plátová zbroj zbrzdí i obouruční kladivo, ale neochrání úplně.

Je proto dobré si před hrou promyslet, kde má tvoje postava jakou zbroj, abys lépe vyhodnocoval následky zásahů. Navíc, často se při skupinových bitvách stane, že si nestihneš všimnout, kdo tě čím udeří kam, takže se snaž být přísný na sebe, ale měj shovívavost pro ostatní (a zasáhni je ještě jednou). Přemýšlej nad následky, které by zásah měl, a jaká bolest by z něj pro tebe vyplývala.


Kožená zbroj chrání proti

Kovové zbroje chrání proti:


Plátové zbroje chrání i proti:

Na hře je omezené maximální množství zbroje.

Tělo se dělí na hruď, záda, 2x ruku a 2x nohu, tedy celkem 6 částí (hlava a krk je zdarma). Kov je povolen na max. 4 částích těla, z toho pláty na max. 1 části. Kroužky od ramen po lokty na obou rukách se počítá za 1 část. Příklad 1: mám kroužkovku na hrudi, zádech a na rukách po lokty a na nohou po kolena, plus plátový kyrys na hrudi - v pořádku. Příklad 2: Mám plátové ramena po lokty a kroužkovku na hrudi po kolena - v pořádku. Příklad 3: Mám plátovou zbroj na hrudi i na zádech - špatně!

Útoky zezadu znamenají, že se zapotácíš. VŽDY.

Ikdyž to byla jen dýka, jelikož útok nevidíš a nepředvídáš, musíš se zapotácet, otočit se na zdroj útoku, zjistit, jestli můžeš útok ignorovat, nebo ne, a až pak hrát následek.

Příklad: Mám kroužkovou zbroj s prošívanicí a někdo mě střelil šípem. Pokud by to byl zásah do hrudi, mohl bych to rozdýchat bez větších problémů. Protože to ale byl útok zezadu, musím se na moment zapotácet, co dává protivníkovi v tom momentu výhodu. Otočím se, zjistím, že zdroj byl ze zbraně, která mi nic neudělá, a pokračuji v boji.

Neuznávání zásahů je jasná cesta k vyloučení ze hry.

Volitelné: Tvrdý boj

Dva hráči (a jen dva hráči), kteří jsou správně vyzbrojeni (ochrana hlavy, krku a prošívanice) se na začátku souboje mohou dohodnout na souboji natvrdo, tedy na boji podle pravidel kekelu. Udělají tak výslovným vyzváním na "kekel". Pokud se do situace zaplete třetí osoba, kekelový boj se okamžitě ruší a neobnovuje. 

Poznámka: využitím tohoto pravidla za sebe přebírají oba hráči plnou zodpovědnost za případné ublížení na zdraví.

Všechny tyto pravidla slouží na to, aby zábavě pomohli, ne ji omezili.

 Nevymlouvej se na ně, když se ti nelíbí, jak se bije někdo jiný. Dohodněte se. 

Hrajeme, abychom si to užili.